Menantu Hantu



Semalam kan .. boifie aku kan .. Ajak kawen .. Tapi die cakap lepas aku habis Universiti .. Lambat sungguh waktu berlalu .. Udoh tak sabo ni .. Boifie ensem , kacak , baik panas baran . Susah nak cari orang macam tuh .. Tapi kan .. Aku sendiri tak tahu sape bapak die ..


Semalam aku tanya die 'papa.. sape dad papa? Mama pon na tau ..' Jawapan paling ringkas die bagi dekat aku .. 'manusia' ..Takpe2.. Nanti aku akan cari tahu jugak sape dad die .. Gile kot aku sebagai wife die tak pernah ambik tahu pasal dad die .. Memang kejam..


Semalam boifie aku ngajuk dengan aku.. Petang ni die turun kuantan nak jumpa gifie yang tercenta die .. Tapi aku takut hari sabtu ni sekolah.. Rosak la program aku macam ni .. Untung ade boifie yang pandai kenderaan .. Walewalewale! Senang sikit . 


Die kalau boleh lepas habis kerja pukul 5.30 terus datang kuantan jumpa aku.. Then balik kl .. Pakwe aku lepasan SPM . Kerja dengan bapak die . Untung laa anak dato' . Semalam aku duk perli boifie aku . Padan muke . Puas hati aku .


Orang ramai terpikat dengan die sebab die berupa dan harta dad die . Time die ade masalah.. Ade ke betina yang syok kat die ade disamping die? Tak de.. Aku jugak .. Time die kene tangkap ade orang tahu ? Tak de.. Aku jugak tolong lepas kan die.. 

No comments:

Post a Comment