Jalan Elok2 Sayang



Aceceh.. Kalau die dengar aku panggil die sayang.. Kompem ketawa mengekeh2.. Post kali nih aku tujukan untuk sepupu aku.. Die baru je beberape minit bertolak dari rumah aku nak balik dekat rumah die dekat terengganu..


Die sampai dekat rumah aku dalam pukul 1 lebih.. Sebab die bertolak dari KL pukul 10 lebih.. Die cadang nak keluar dari tempat kerje pukul 7 pagi.. Macam mane ntah kene keluar pukul 8.. Lepas tuh die balik dekat rumah sewe die dulu.. Kemas2 pakaian..


Dalam perjalanan die datang kat sini.. Penuh polis buat pemeriksaan jalan.. Polis tahan die suruh die pergi kat tepi.. Die ikut jer la ape polis suruh.. Polis mintak lesen die.. Die pon bagi je laa.. Polis pergi dekat belakang kerete die.. Polis siap tanye agi die nak gi mane dan bla2..


Padahal die tak bersalah.. Tapi polis macam tak percaye.. Sebab muke die nampak mude.. Mude? Name atok kami MUDA.. Aku tahu cerite nih pon waktu die sampai.. Aku tengah siap2 pakai tudung.. Pakai pewangi dan cume berpakai baju dan seluar jejalan...


Lepas aku siap die pon hantar aku pergi sekolah.. Alamakk !! Tersangat malu kucing aku waktu awal2.. Malu ke? Malu jugak waktu awal sebab tak de lagi kawan2 yang kenal die.. Nanti kan tak pasal orang ingat die pakwe aku.. 


Yang nasib paling baik.. Kawan2 aku tak de dekat kedai buah.. Kalau tak mesti sibuk nak tahu siape.. Yang paling tak leh bla.. Ade sorang budak tengok die sampai terlopong mulut... Haiyaa .. Bikin malu saja.. Jangan la tenung sepupu aku tajam2.. Nanti tembus naya jer.. Oke laa.. aku nak cube mengawal mood nak hafal untuk lisan.. Semoga allah membantu aku.. Aminn...

No comments:

Post a Comment