Cekapkan Otak



Yes ! Syukur ke hadrat Ilahi aku dah dapat hafal untuk lisan aku hari isnin nanti.. Aku sampai bermati-matian bace novel sampai habis bab tuh.. Semate2 aku nak menghafal.. Aku kene habiskan something baru tenang nak buat atau bace something..


Oke2... Aku try untuk taip ape yang aku hafal.. 4 kali je padahal.. Tapi disebabkan aku nih cerewet sampai nak betul ayat tuh satu2.. Jadi lambat sikit laa..


1. Ohh.. Mereka berdua ke perjumpaan aktiviti perkhemahan pada minggu depan..

2. Bagus tu.. Saya rasa berminat untuk menyertai aktiviti luar seperti ini.. Kalau kita bergotong-royong membersihkan kampung atau taman perumahan kita akan menambah rakan baru.. Best tu..

3. Aktiviti luar dapat membuka minda kita tentang ilmu yang tidak mungkin kita pelajari semasa belajar di sekolah.. Contohnya, aktiviti perkhemahan.. kita diajar untuk membuat khemah dan cara-cara melindungi diri jika sesuati keadaan tidak diingini berlaku di kawasan setempat kita tinggal..

4. Sama-sama.. Lepas ini..


Ayat number 3 tuh macam tak betul !

No comments:

Post a Comment