Mintak Tolong Sikit !


Mintak tolong erk ?! Please ! Kalau kite tolong someone kite dapat pahala.. Nak pahala tak ? Bantuan korang amat diperlukan.. Ade sorang hamba Allah.. Die duk dekat Universiti Perak.. Aku pon tak sure sebenarnye.. Yang aku sure aku adik angkat die.. Die abang angkat aku.. Senang citer die kawan baik boifie aku..


Tadi die ade text aku.. Die dah jadi lupe.. Aku tanye laa ingat tak umur ngan name die.. Die cakap orang panggil die arif.. Die tanye aku balik.. 'ade umur er?' Fuhh !! Parok2 ! Boifie aku masih tak tahu keadaan boifie aku..


Aku tanye laa die. 'ingat pelajaran tak?' die boleh cakap..'pelajaran tu ape pulak? Bf baru adik?' Agak terkejut tahap kucing bertelur aku.. Nanti bile boifie aku dah balik kerje.. Aku kene cakap kat boifie aku.. Suruh die pergi Perak.. Mintak die ingatkan sumue tuk abang aku..


Lepas satu , satu pulak dugaan yang aku kene hadapi.. Aku kene sabar ngan tabah jer laa.. Memang korang nampak aku happy macam cacing kesejukan.. Tapi dalam hati macam dilanda ombak besar.. Aku dah mengubati hati aku dengan beberapa novel.. Berjaye !!


Aku baru jer dah pulihkan keadaan.. Datang pulak satu dugaan,, Berat hati nak terima hakikat.. Aku tahu sape yang buat seme kat abang zarif.. Aku kan pakar.. Acececeh !! Aku nak mintak tolong..


Korang tolong doakan abang zarif ngan boifie aku.. Supaya dilindungi aku.. Korang tolong doakan yang positif jer.. Jangan yang negatif ! Semalam aku menangis bace novel cinta kontrak.. Bukan sebab ape.. Time kat babak yang sedih2 lagu sedih jugak yang nak main.. Time babak sedih aku duk gaduh ngan boifie aku..



Atikah call aku semalam time air mate mengalir laju macam air paip.. Naseb baik die call.. Behenti jugak laa air mate aku ni.. Kalau tak.. Mesti jenuh nak tunggu air mate behenti..



Abang yang disayangi.. Adik akan selalu doakan yang terbaik untuk abang.. Adik harap abang dapat ingat hamba Allah yang abang minat.. Yang apabile die senyum wajah seakan-akan mak abang.. Adik tau sape.. Tapi adik nak abang cuba ingat sendiri.. Abang last ingat kepala abang terhantuk.. Abang kene kuatkan semangat.. Adik memang tak setuju abang dermakan buah pinggang.. Tapi adik ngan miyol tak dapat nak halang abang.. Mungkin itu abang rasa yang terbaik untuk budak tuh.. Kepada budak yang terima buah pinggang abang.. Harap gunakan dengan baik.. Adik sayang abang ! Adik lagi sayangkan miyol ! :)



_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

No comments:

Post a Comment