Erti Kehidupan



Kehidupan tak semesti nye selalu bahagia , selalu derita.. Kehidupan silih berganti.. Kite yang menentukan setiap kehidupan kite.. Semalam aku duk texting dengan amer cakap pasal cinte .. Sekali die tanye aku.. aku cinta die tak.. Aku terus ubah topik..


Aku hanye baru dapat sayangkan amer tapi aku cintakan ameerul.. Cinta sukar tuk dimiliki tapi senang untuk dilukai.. Aku curi ayat die tuh.. Aku kadang - kadang tak paham dengan amer.. Kenape selalu nak babitkan ameerul.. Tak perlu nak babit bagai..


MUHD AMEERUL DENEYAL cinta MATI aku ! Aku tak suke orang nak ungkit Ameerul aku.. Aku sayangkan ameerul walaupun die sakit jantung berlubang.. Aku takut untuk cintekan amer.. Cinte tak boleh dipakse.. Cinte yang terpakse akan lebih merosakkan sebuah perhubungan..


Kan aku dah bukak kamus pasal cinte nih.. Perlu aku terus bersabar dengan perangai amer? Perlu aku teruskan jadi gifie amer sedangkan aku tak cintakan die? Susah untuk cari cinta baru selepas orang yang kite cinte telah berjanji hendak bahagia bersama2..


Aku ngaku yang aku masih mengharap ameerul bangun temankan setiap hari aku.. Aku nak meniti usia dengan amerul.. Tapi semue tuh mustahil.. Kalau ameerul tak pergi mesti keadaan tak macam ni.. Kalau ameerul ade mesti aku akan lebih bahagia.. Tapi nih permintaan terakhir ameerul mintak aku couple dengan amer..


B.. Kalau b tak mati kan bagus.. B ingat tak b cakap b nak mati kat tangan sayang.. B cakap b dah buat lakaran rumah untuk kite berdue.. Tapi sayang tak sempat tengok lakaran tuh.. Sayang tak sempat nak bahagia detik2 akhir hidup b.. Nape b hadir dalam hidup sayang sekejap ? Nape b pergi macam tuh jer tinggalkan sayang ? B.. Lepas sayang berjaye dalam hidup.. Sayang akan ziarah b.. B jangan risau.. Sayang selalu doakan b ditempatkan ditempat orang yang beriman.. B.. perlu sayang bahagia hidup amer ? Perlu sayang bahagia hidup die ?

No comments:

Post a Comment