Cuti Sekolah

Ramai pelajar sekolah mengharapkan cuti sekolah yang panjang dan seronok dengan dapat bermain . Tapi aku rase rindu pulak dekat sekolah . OMGucci ! Aku rindu sekolah ? Syida ! Kau dah buang tebiat betul lah . Tak pernah seumur hidup kau rindu sekolah . Tapi kalo rindu orang-orang yang kat sekolah memang aku percaye. Sebab aku mengaku aku gatal .


Mengaku lebih baik daripada orang lain yang tegur . Nanti tak pasal-pasal taik telinge aku cair macam keju yang dibakar . WoW ! Aku boleh samekan taik telinge dengan keju ! Hahaha . Pengotor ! Dengan ini , saya Nur Shahida ingin membuat satu pengakuan bahawa cuti sekolah kali ini teramat bosan !


Aku pon tak pasti antare aku bosan ataupun aku takut nak menikmati cuti ini dengan indah . Takut ? Kenapa perlu takut ? Sedangkan cuti kali ini dekat 2 bulan kot . Mungkin sebab aku nih akan masuk dewan peperiksaan dan menduduki PMR pada tahun akhir . Justeru , ini yang membuat saye berdebar-debar !


Cuti sekolah ni agak-agak ape perlu aku buat ? Study ? aku tak minat subjek SEJARAH ! mak kite cakap bende yang lame tak usah dikenang lagi . Hahaha ! Alasan bagi orang yang tak minat membaca dan menghafal .



Dengan perangai aku yang malas nak menghafal nih , agak-agak boleh ke aku bercita-cita nak jadi dokter pakar ? Aceceh ! Cita-cita besar kemain , tapi belajar bapok laa malas . Hahaha ! Maklumlah , saya masih kanak-kanak yang tidak berdosa . Kan2 ?
Korang pegang kate-kate saye nih . Andai satu hari nanti saya dapat jadi dokter pakar yang berjaye , saye nak bine sebuah rumah untuk anak-anak yatim dan rumah perlindungan orang tua . Boleh tak agak-agak niat saye nih berhasil ? Kalau berhasil syukur alhamdullilah .
>> Harap-harap impian aku tercapai . Doakan erk korang . Sayang korang . MUAH :-*<<

1 comment:

  1. waa samalah.. cakap je rindu sekolah. padahal rindu orang2 yang sekolah XD . huhuhu..

    ReplyDelete