Ada makna tuh..

Baru aku perasan waktu sedare mare aku cakap.. 
Ayat dieorang ade yang tak abes.. 
Aku ngan sedare aku duk perah otak semalamam nak cari ayat tak abes..

Pening woo !! Sikit jer aku dapat.. 
X banyak un.. Aku bukan terer cam kau, kau, kau !!

Aku dapat tujuh ayat.. Aku cari ayat sedare aku cari makne..
Cari makne lagi senang dari cari ayat.. 
Demi nak update kat blOg aku sanggup perah otak !!


"AKU NI BUKAN APA.."
Maksudnya dia bukan sape-sape jadi kalau nak berharap kat orang camni..
*aku sendiri tak berape paham maksud sedare aku.. Die dah tak pandai nak terang..



"TENGOKLAH DULU.."
Maknenye dia tak pasti, jadi kalau nak mengharap sesuatu jangan la letakkan harapan yang tinggi pada seseorang..


"KALAU AKU CAKAP KO JANGAN MARAH.."
Maksudnya bende yang akan dicakapkan akan mendatangkan kemarahan tapi mintak dulu supaya tidak dimarahi..


"AKU BUKAN TAK NAK PEGI TAPI.."
Maksudnya kalau korang punye air lir dah kering ajak orang cam ni tapi tak nak pergi jugak.. Laen kali korang tak payah ajak.. Membazir jer..


"AKU NAK CAKAP SIKIT NI.."
Maknanya yang sikit tuh bukan dye nak cakap tapi apa yang dia boleh buat bantu korang..


"AKU NI NAK CAKAP SUSAH, TAK CAKAP PUN SUSAH.."
Maksudnya lebih baik korang tidak payah mendengar apa yang hendak die cakapkan.. Itu akan menyusahkan korang pulak..


"EEE... TAKPELAH..."
Maknanya dia hendak meminta pertolongan atau bantuan.. Tapi segan, malu.. Terpaksa lah dia pendamkan perasaan..
*ayat ex bf aku selalu die gune.. HAHAHA !

Aku pun tak tau dari mane sedare aku dapat maksud seme nie..
Tak pe la.. Asalkan aku dapat share ngan korang =)

No comments:

Post a Comment